Anita aan het werk in Afrika

Zuid-Soedan in aantocht

Welkom op mijn reisblog!

Nog eventjes en dan zal ik vertrekken naar Zuid-Soedan.( dinsdag 15 mei)Hier ga ik werken voor Across-Sudan.Across-Sudan is een Christelijke organisatie wat zich in zet voor de mensen in Zuid-Soedan.

De slogan van de organisatie spreekt voor zich: ‘Transforming lives and communities': Het veranderen van levens en gemeenschappen vanuit een Bijbels perspectief. Dit doormiddel van onderwijs, gezondheidszorg en levensonderhoud.

Ik ga werken in het onderwijsprogramma van Across, dit voornamelijk in het vluchtelingenkamp Lasu. Hier zal ik het het onderwijsteam ondersteunen door middel van interactie binnen en buiten de school,ik zal gaansamenwerken met het onderwijsteam om het onderwijs voor meisjes meer op de agenda te zetten,ook zal ikgaan proberen om meisjes die met school zijn gestopt toch te bereiken (en ook hun ouders).
Maar ook zalik wekelijks diverse activiteiten moeten organiseren: sociale vaardigheidstrainingen, sportactiviteiten, een vraagbaak/platform opzetten op het gebied van gezondheid, enz..

Ik zal gaan wonen in het plaatsje Yei. Yei is een 'stad' in central Equatoria in Zuid-Soedan.

Leuk dat je mijn verhalen volgt en ik zal het ook leuk vinden als je zo af en toe een reactie geeft! !

Reacties

Reacties

danielle

Wauuww tof Anita! Ben trots op je :)

Daphne

Hey Afrika vrouw. Echt super knap van je dat je weer gaat. Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten doen. Maar ik wens jou heel veel succes en hoop dat je wederom weer een geweldige tijd tegemoet gaat!! Deze keer gr's van ons daphne en arno.

simon van der Zee

Hallo Anita,

Veel succes daar en doe voorzichtig!

Groeten van Simon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba